Search

Saturday, January 09, 2010

Vaccinări - întrebări - tembelisme

Nu sunt medic, dar obişnuiesc să mă informez înainte de a lua o decizie. Asta înseamnă că cercetez surse serioase, de specialitate, nu că plec urechea la zvonuri. Iar, pe vremea când eram "truditor" pe băncile şcolii, obişnuiam chiar să mai fiu atentă pe la orele de biologie. Dar nu e obligatoriu ca toată lumea să fie ca mine, majoritatea se mulţumesc cu ce află de la televizor şi din ziare.
Aşa că mă întreb acum, datorită noului episod de isterie în masă generat de pandemia de gripă aşa zis porcină, următoarele:
- de ce mass-media (şi, în egală măsură, autorităţile cu responsabilităţi în materie!)nu spun clar faptul că nici un vaccin nu garantează imunitatea totală împotriva unui agent patogen?
- de ce nu spun clar că imunitatea împotriva agentului patogen nu apare imediat după inoculare şi că, în cazul inoculării cu virus atenuat sau inactivat (situaţia noastră), până la instalarea imunităţii, există o perioadă de hipersensibilitate a organismului în faţa virusului respectiv? (din câte îmi amintesc eu, nu foarte precis, este vorba de circa 14 zile, în cazul vaccinurilor anti-gripale;rog specialiştii să vină cu clarificări). În prezent, singura metodă de obţinerii imediate a imunităţii împotriva unui agent patogen este administrarea de anticorpi pasivi (PAA) - metodă cu totul diferită de vaccinările clasice, utilizabilă numai în cazul unui număr destul de limitat de agenţi patogeni, post expunerii subiectului la agentul patogen periculos; metoda PAA este folosită aproape exclusiv ca metodă de apărare împotriva armelor biologice.
- de ce mass-media şi factorii responsabili se întrec în a circula statistici înspăimântătoare, care prezintă cifre ale îmbolnavirilor şi morţilor cauzate de un singur agent patogen, fără să prezinte şi statistici similare referitoare la alţi agenţi patogeni, astfel încât omul de pe stradă să-şi poată face o imagine cât mai apropiată de adevăr despre gradul de periculozitate al unei anumite boli?

Fără să mă mai lansez în alte consideraţii şi analize, pentru că am senzaţia că ar fi zadarnic, mai spun doar atât: am ajuns la concluzia că episoadele astea de isterie "populară" nu sunt cauzate de nici un fel de "complot", cum ar putea crede fanii diverselor teorii ale conspiratiei, ci, pur şi simplu, de superficialitatea şi, deseori, de prostia noastră.

Şi, iac-aşa, ajungem să ne călcăm în picioare ca să ne facem un vaccin, fără să ştim nimic despre cum funcţionează, fără să mai ţinem seama că înghesuindu-ne aşa ne expunem exact riscului de care fugim şi, cu ochii mari şi mintea "odihnită", crezând că odată atinşi de bagheta magică (pardon, înţepaţi cu acul fermecat!), gata, am scăpat de primejdie! Iar dacă, după aceea lucrurile nu merg tocmai aşa cum ne-am aşteptat, luăm repede în braţe teoria conspiraţiei şi dăm vina pe oricine şi pe toata lumea, numai pe noi înşine nu...

1 voroave::

LED kits Sunday, August 14, 2011 6:23:00 AM  

Nice information i am totally agree with your information.
Thanks for sharing with us.

  © Blogger template Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP